KROK 3/10- ZNAJDŹ ZAUFANEGO DORADCĘ 7 maja 2018

Brak często nawet podstawowej wiedzy na temat finansów wśród ludzi obracających naprawdę sporą gotówką niestety kończy się tym, że co jakiś czas słyszymy o sądowych procesach czy pozwach zbiorowych, gdy naciągniętych osób jest więcej niż kilkanaście. A przecież niepotrzebnych emocji i stresu można by uniknąć. Jednak pod warunkiem, że spotkamy na swojej drodze profesjonalistów, dla których etyka zawodowa jest na pierwszym miejscu, a prowizja nie przysłania im głównego celu, jakim jest zadowolenie klienta.

Profesjonalny doradca finansowy jest jak dobry lekarz – zanim postawi diagnozę, musi dokładnie zbadać pacjenta. Z całą pewnością nie powinien przepisywać lekarstwa na podstawie jednego pytania. Żeby sprawdzić doradcę, wystarczy przeprowadzić krótki test:

  • Diagnoza: Sprawdzajmy, ile pytań zadaje doradca, zanim postawi „diagnozę”, czyli wskaże najodpowiedniejszy dla nas produkt. Jeśli dostajemy propozycję produktu już po jednym pytaniu, np. tym, jaką sumą dysponujemy, lepiej poradźmy się kogoś innego. 
  • Ocena zobowiązań: Doradca nie powinien proponować produktu całkowicie oderwanego od innych, które już posiadamy. Musi wiedzieć, jakie mamy zobowiązania Profesjonalny doradca finansowy jest jak dobry lekarz – zanim postawi diagnozę, musi dokładnie zbadać pacjenta. 22 wobec banków, czy zaciągnęliśmy kredyty, czy jesteśmy ubezpieczeni itp. 
  • Indywidualne podejście: Żeby wybrać odpowiedni produkt finansowy, doradca musi mieć o nas spory zestaw informacji. Jakie cele sobie stawiamy? Ile chcemy oszczędzać? W dłuższej czy krótszej perspektywie czasowej? Jak znosimy ryzyko? 
  • Umowa nie jest celem: Jeśli widzimy, że osoba podająca się za doradcę manipuluje informacjami tak, by jak najszybciej doprowadzić do podpisania umowy (a nie wybrać najlepsze dla nas rozwiązanie), jest to podejrzane. Niestety na rynku istnieje dziś bardzo wiele produktów, które mają na uwadze kieszeń firmy, a nie klienta, oferowanych przez przedstawicieli instytucji finansowych i banków. Dopiero z czasem okazuje się, że są one koszmarnie drogie, bo np. mają ukryte koszty, o których nie poinformowano nas w momencie podpisywania umowy. 
  • Zapytajmy o serwis: Sprawdźmy, czy osoba, z którą rozmawiamy, może zapewnić nam pomoc w trakcie trwania umowy. Czy w razie wątpliwości lub zmiany naszej sytuacji będziemy mieli do kogo się zwrócić z pytaniami?

Współdziałanie doradcy z klientem powinno przebiegać właśnie w tych trzech obszarach: aktywów, pasywów i zagrożeń, bowiem wszystkie finalnie mają na siebie wpływ i oddziałują na docelowy efekt.

W przypadku aktywów doradca buduje strategię w zależności
od sytuacji materialnej, naszego wieku, profilu inwestycyjnego oraz krótko i długoterminowych celów. Gdy z kolei bierze pod uwagę pasywa, musi zoptymalizować posiadane przez nas kredyty i pożyczki, mając na uwadze poziom i rodzaj obecnych zobowiązań, wysokość dochodów, wielkość posiadanych aktywów oraz terminy realizacji celów.

Podobnie jest z zagrożeniami, w przypadku których trzeba dobrać nasze ubezpieczenia tak, by dopasować je do sytuacji zawodowej i rodzinnej oraz do wielkości i rodzaju posiadanych aktywów. Proces obsługi powinien zakładać długofalową
współpracę, tym bardziej że jest bardzo złożony.

Jeśli zależy Ci na fachowym doradztwie to mam dla Ciebie niespodziankę – NAPISZ DO MNIE MAILA: fryderyk@graomilion.pl podaj w min imię, numer telefonu i miasto, w którym mieszkasz, a w ciągu 48h skontaktuje się z Tobą jeden z naszych doradców, żeby udzielić bezpłatnej (30min) konsultacji finansowej.

Krok nr 4 – ZRÓB PLAN  już w kolejnym wpisie 🙂 

Będę wdzięczny za Twój komentarz i udostępnienie jeśli uznasz powyższy wpis za wartościowy.

Wszystkiego dobrego,

Fryderyk Karzełek

 

Autor wpisu: GM-blog


Ciekawy wpis? Podziel się z innymi

Twoja opinia

Fryderyk Karzelek-min

JAK BUDOWAĆ WOLNOŚĆ FINANSOWĄ

 

Zapisz się na najbliższy webinar live Fryderyka Karzełka "Jak budować wolność finansową".


Osobisty program szkoleniowy multimilionera i mentora Fryderyka Karzełka.





Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Heksagon Sp. z o.o. ul. Mickiewicza 29 40-085 Katowice, w celu udzielenia odpowiedzi, w tym przedłożenia oferty jeśli o nią pytam. Moje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody lub przez okres niezbędny do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego i prawo do przeniesienia danych.

Gratulacje! Sprawdź swoją skrzynkę mailową i potwierdź zapisanie się. Link do webinaru wyślemy do Ciebie w dniu webinaru. Do usłyszenia ;-)